دریافت توکن سامانه مودیان مالیاتی * امضا دیجیتال الکترونیکی

دریافت توکن سامانه مودیان

دریافت توکن سامانه مودیان


آیا می دانید برای نحوه دریافت توکن سامانه مودیان چگونه باید اقدام کرد؟ آیا می دانید چه افرادی متقاضی دریافت توکن برای سامانه مودیان مالیاتی هستند؟ در محیط دیجیتال به منظور انجام عملیات مختلف باید از ابزارهای امنیتی مختلفی مانند توکن امضا دیجیتال استفاده گردد. به این وسیله می توان امنیت عملیات را در سطح بالایی تامین نمود.

در حقیقت توکن یا همان امضا الکترونیک سندی الکترونیکی امضا شده است. امنیت این سند به اندازه ای است که نمی توان آن را جعل کرد و برای تایید هویت دیجیتالی می تواند بهترین گزینه باشد. این امضا می تواند به افراد شناسایی شده ارائه گردد.

توکن سامانه مودیان

سوال اینجاست که توکن مالیاتی چیست؟ توکن را می توان نوعی سند الکترونیکی دانست که با توجه به امضا فرد، به عنوان هویت اشخاص تلقی می گردد. برای سامانه های خرید و فروش املاک و خودرو، ثبت سفارش ها، دفاتر اسناد رسمی و … می توان از توکن استفاده کرد. با توجه به گسترش سامانه مودیان رایگان استفاده از توکن سامانه مودیان در چند سال اخیر کاربرد بیشتری یافته است. در این سامانه می توان از توکن به منظور امضا دیجیتال فاکتورها استفاده کرد تا فاکتورها برای ارسال آماده شوند.

کاربرد توکن امضا الکترونیک

  • احراز هویت دیجیتالی ( سازمان ها، افراد، سخت افزار و نرم افزار )
  • رمزگشایی و رمزگذاری اطلاعات و اسناد
  • شرکت در سامانه مزایدات و مناقصه ها
  • تایید و صحت یکپارچگی اطلاعات و اسناد
  • امضا الکترونیک اسناد رسمی
  • پست الکترونیکی به شیوه امن
  • انتقال اطلاعات به شیوه ای امن از طریق اینترنت و شبکه

                                                                جهت خرید نرم افزار واسط سامانه مودیان گیتی حساب کلیک نمایید

از توکن امضا الکترونیک در کدام سامانه ها می توان استفاده کرد؟

امروزه با دریافت توکن سامانه مودیان در موارد بسیاری می توانید از آن استفاده کنید که برخی از این موارد عبارتند از:

  • ثبت سفارشات
  • ثبت صورت حساب الکترونیکی و صدور آنها
  • سامانه خرید و فروش خودرو
  • سامانه املاک
  • دفاتر اسناد رسمی

دریافت توکن سامانه مودیان

امضا دیجیتال برای چه افرادی کاربرد دارد؟

همه افراد می توانند در صورت تمایل نسبت به دریافت توکن سامانه مودیان اقدام کنند. متقاضیان می توانند پس از ثبت نام، مراحل دریافت توکن سامانه مودیان را تکمیل کنند. البته برای اشخاص حقوقی و حقیقی طبق قانون پایانه های فروشگاهی عضویت در این سامانه از تاریخ 01/08/1401 الزام بوده و باید توکن سامانه مودیان مالیاتی را تهیه نمایند. در حالت کلی گرفتن این توکن برای افراد زیر توصیه می گردد:

  • مدیران کسب و کارها
  • مدیران مالی شرکت ها
  • حسابداران
  • دانشجویان رشته حسابداری

لازم به ذکر است که افراد نمی توانند از یک توکن به صورت اشتراکی استفاده کنند؛ زیرا همان طور که می دانید مسئولیت امضا در توکن بر عهده مالک آن است که قابلیت پیگیری قانونی دارد.

نحوه ارسال صورتحساب به سامانه مودیان مالیاتی 

مراحل مختلف دریافت توکن سامانه مودیان

بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و همچنین نرم افزارهای واسط سامانه مودیان، مودیان مالیاتی لازم است در سامانه، ثبت نام کرده و اقدامات لازم برای دریافت توکن سامانه مودیان را انجام دهند. در حالت کلی برای دریافت توکن سامانه مودیان باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد سایت صدور گواهی الکتریکی میانی عام شوید.
  2.  بعد از ورود بر روی گزینه درخواست صدور گواهی الکترونیکی کلیک نمایید.
  3. پس از انتخاب گزینه ثبت نام باید اطلاعات خواسته شده از قبیل اطلاعات احراز هویتی خود را وارد و رمز یکبار مصرف دریافت کنید. پس از درج اطلاعات خواسته شده، گزینه ثبت نام را تایید کنید تا ثبت نام شما به پایان برسد.
  4. حالا باید در قسمت ورود متقاضیان رمز عبور و نام کاربری خود را که در زمان ثبت نام وارد کرده اید را وارد کنید.
  5. در این مرحله از دریافت توکن سامانه مودیان، صفحه جدیدی برایتان باز می گردد که باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  6. با توجه به نوع گواهی مورد نظرتان، باید یکی از گزینه های زیر را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید:
  • مستقل
  • وابسته به دولت
  • غیر وابسته به دولت

در مرحله پایانی باید با انتخاب گزینه پرداخت هزینه، هزینه صدور توکن را پرداخت کنید. به محض دریافت پیام پرداخت موفقیت، کد رهگیری برایتان ارسال خواهد شد. در نهایت می توانید برای صدور گواهی به همراه خرید سخت افزاری برای دریافت توکن سامانه مودیان، به دفاتر پیشخوان و یا دفاتر رسمی مراجعه و با ارائه کد رهگیری نسبت به دریافت گواهی اقدام نمایید.

دریافت توکن سامانه مودیان

هر توکن سامانه مودیان بعد از دریافت آن چه مدت اعتبار دارد؟

پس از گرفتن این توکن تنها چهار ساعت فرصت دارید تا عملیات خود را با استفاده از توکن به اتمام برسانید. بنابراین در صورتی که در این مدت موفق به انجام عملیات خود نشدید لازم است دوباره فرم درخواست خود را تکمیل و توکن جدیدی ایجاد کنید.

کلام پایانی

به همراه اجرایی شدن قانون جدید پایانه های فروشگاهی و همچنین سامانه مودیان، مودیان مالیاتی مکلف اند به شکلی که در قانون ذکر شده در سامانه ثبت نام و تکالیف معین شده در قانون را انجام دهند. با توجه به این مسئله کسب اطلاعات لازم در این خصوص و آشنایی بیشتر با چگونگی ثبت نام در سامانه برای مودیان الزامی است.

لازم است مودیان مالیاتی برای گرفتن این توکن با اقدامات لازم آشنا بوده و مراحل آن را گام به گام انجام دهند. به دلیل اهمیت موضوع و این که چگونه می توان برای خرید توکن مودیان اقدام کرد، در این مقاله از سایت نرم افزار جامع حسابداری گیتی حساب سعی شد تا در مورد دریافت توکن سامانه مودیان، چگونگی ورود و ثبت نام در این سامانه و نحوه خرید و دریافت توکن مطالب مفیدی ارائه گردد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهآموزشمحصولاتتماس با ما