نقش حسابداری در توسعه کسب و کارهای کوچک

نقش حسابداری در توسعه کسب و کارهای کوچک

نقش حسابداری در توسعه کسب و کارهای کوچک


نرم افزار حسابداری امکانات متعددی از جمله مدیریت امور مالی، ردیابی حساب‌های دریافتی و پرداختی را برای مدیران کسب و کارها در ابعاد کوچک و متوسط فراهم می‌کند. مشاغل کوچک برای پایش صورت‌حساب‌ها، پرداخت‌ها، همچنین مدیریت عملیات نقدی یا تطبیق تفاوت‌های حسابرسی مدت زمان کافی را ندارند و به یک راه‌حل حسابداری ساده و در عین حال تک مرحله‌ای نیاز دارند که بتوانند کلیه عملیات حسابداری مشاغل خرد را به صورت دقیق انجام دهند.

از این رو نرم افزارهای حسابداری مختلفی برای کسب و کارهای کوچک بر اساس قابلیت‌ها، امکانات و محدودیت قیمت، در بازار موجود است. از این رو توصیه می‌شود که قبل از انجام هر کاری در خصوص استفاده از نرم افزار حسابداری باید هزینه ها، سهولت استفاده، مقیاس‌پذیری و ویژگی‌ها بررسی کنند تا در انتخاب بهتر به نتیجه برسند. کسب و کارهای کوچک برای رونق گرفتن به گزارش های مالی نیاز دارند که این کار با استفاده از نرم افزار حسابداری، میسر می شود.

نقش حسابداری در توسعه کسب و کارهای کوچک

چرا کسب و کارهای کوچک به نرم افزار حسابداری مالی نیاز دارند؟

هر کسب و کار کوچکی برای مدیریت و تکمیل فعالیت‌هایش از خرید تا فروش و حسابرسی امور مالی به نرم افزار حسابداری نیاز دارد. این نرم افزار همچین کمک می‌کند تا در زمان صرفه‌جویی کند و وظایف حسابداری را بدون خطا و دقیق انجام دهد. در ادامه به دلایل نیاز کسب و کارهای کوچک به نرم افزار حسابداری اشاره خواهیم داد:

غلبه بر فعالیت‌های دستی

شما در نرم افزار در بخش حسابداری مالی با وارد کردن مستقیم داده‌ها و تراکنش‌ها بر فعالیت‌های دستی غلبه می کنید و همچنین می توانید همه تراکنش‌ها را به کمک یک داشبورد به‌روز رسانی کنید.

سهولت در حفظ معاملات

شما با کمک نرم افزار حسابداری می توانید از ویژگیهای فید بانک برای اتصال حساب‌های بانک تجاری و کارت اعتباری خود استفاده کنید و همه اطلاعات تراکنش را یکجا دریافت کنید. علاوه بر این، شما به راحتی متوجه می‌شوید که چه چیزی هزینه می‌ کنید و چه مقدار دریافتی دارید.

تهیه گزارش و صورت‌های مالی

شما با نرم افزار حسابداری می‌توانید گزارش‌ها و صورت‌های مالی دقیقی به دست آورید و فعالیت تراکنش‌های ماه‌های قبل را با ماه‌های فعلی خود بر اساس رشد و روند فروش و سایر معیارهای کلیدی خود مقایسه نمایید و تصمیمات مالی آگاهانه اتخاذ کنید.

مطلب پیشنهادی: تفاوت حسابداری عمومی و خصوصی

طبقه‌بندی هزینه‌ها و درآمدها

نرم افزار حسابداری با طبقه‌بندی هزینه‌ها و برنامه‌ریزی صورت‌حساب‌ها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. همچنین شما با کمک این حوزه، می‌توانید پرداخت‌های خود را که به صورت نقدی یا چکی دریافت کرده‌اید ثبت کنید و بر اساس تاریخ فاکتور هایتان با ایجاد اعلان‌ها زمان را از دست ندهید.

افزایش کارایی

نرم افزار حسابداری بسیاری از کارها را به صورت خودکار انجام می دهد و دقت داده‌ها را افزایش می دهد و حسابداری کارآمد و بدون خطایی ارائه می دهد.

نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک چه ویژگی‌های برجسته‌ای دارد؟

نرم افزار حسابداری باعث توسعه کسب و کارهای کوچک و فروشگاه ها و آنلاین شاپ ها می شود. در ادامه ویژگی های نرم افزار حسابداری را برای مشاغل کوچک تولیدی و صنعتی شرح خواهیم داد:

دفتر کل

نرم افزار حسابداری یک سیستم کاربردی برای مدیریت تمام نیازهای حسابداری شما فراهم می‌ سازد. شما با استفاده از این نرم افزار می‌توانید تراکنش‌های وارد شده از جمله درآمد، دستمزد، هزینه، دارایی‌ها، بدهی و حقوق صاحبان سهام به دفتر کل را در زمان واقعی به‌روزرسانی نمایید.

حساب‌های پرداختی و دریافتی

نرم افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا پرداخت‌ها به فروشندگان و بستانکاران را، دسته‌بندی کنید. فاکتورهای مشتری را بر اساس تاریخ‌ها و یادآوری‌های خودکار پیگیری کنید. همچنین برای پرداخت‌ فاکتورهای طلبکاران، به شما یادآوری ایجاد می کند.

قابلیت پیوندهای بانکی

از دیگر ویژگی‌ها نرم‌افزار حسابداری برای کسب‌وکار کوچک، پیوند دادن حساب بانکی کسب‌وکار برای پیگیری و انجام پرداخت‌ها است.

از طرفی می توان گفت، آموزش استانداردهای حسابداری یکی از مهمترین نکاتی است که یک حسابدار باید به آن توجه کند.

ویژگی تطبیق و اصلاح

ویژگی مهم دیگری که نرم افزار حسابداری برای کسب و کار کوچک ایجاد میکند مقایسه سوابق داخلی مؤسسات یا منابع مالی است که هر گونه تفاوتی را می‌توان بر اساس پول خرج شده تطبیق داد.

حقوق و دستمزد کارکنان، ویژگی مدیریت زمان و هزینه

نرم افزار حسابداری کمک به محاسبه دقیق حقوق کارمندان می کند و همچنین انواع مختلف برنامه‌های پرداختی که یک کسب و کار دنبال می‌کند را تنظیم و مدیریت می کند.

ویژگی صورت‌های درآمد

نرم افزار حسابداری کلیه صورت‌های حسابرسی که شامل سود و زیان، ترازنامه، صورت جریان وجوه نقد و یا صورت‌حساب سفارشی که بر اساس تعداد روز، ماه یا سال خاصی باشد را برایتان آماده می کند.

مدیریت موجودی

اگر شما یک کسب‌وکار کوچکی دارید و با محصولات سروکار دارید، نرم افزار حسابداری به شما کمک می‌کند که همه چیز را از ردیابی سطوح و روند موجودی تا ثبت سفارش خودکار و سفارش مجدد اقلام را انجام دهید.

وظایف نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

وظایف نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک

نرم افزار حسابداری مانند یک ابزار شگفت‌انگیز برای مشاغل کوچک عمل می‌کند. به چند مورد از عملکردهای نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک اشاره خواهیم کرد:

مدیریت خودکار دفتر حساب

نرم افزار حسابداری دقت بالایی دارد و باعث افزایش کارایی دفتر حساب می‌شود. و در نتیجه ورود دستی داده‌ها را به حداقل می‌رساند.

دسترسی در هر زمان وهر مکان

کسب‌وکار های کوچک هم مانند هر سازمان بزرگی، با کمک نرم افزار حسابداری می تواند در هر زمان و مکانی به سوابق گذشته خود دسترسی یابد و اطلاعات مورد نظر را به دست آورد.

مدیریت خرید و فروش انعطاف‌پذیر

نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها این امکان را ایجاد می کند که برنامه خود را مطابق با نیازشان سفارشی کنند و فرآیند تراکنش یکپارچه ایجاد کننده و نرم افزار دقیقی را ارائه دهند.

پشتیبانی استانداردهای حسابداری جهانی

نرم افزار حسابداری مالی مطابق با استانداردهای جهانی می باشد و عملکردی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بر اساس آن نیازهای تجاری خود را برآورد کنید.

سهولت در بودجه‌بندی و پیش‌بینی

بودجه‌بندی و پیش‌بینی، عملکرد مهم دیگری از نرم افزار حسابداری می باشد که می تواند عملکرد مالی سال جاری کسب و کارهای کوچک را محاسبه و تفسیر کند و بر اساس نتایج فعلی، بودجه سال آینده را تخمین بزنند، تا بتوانند اهداف خوش‌بینانه خود را تعیین کنند.

از طرفی تمامی صاحبان کسب و کارهای کوچک به سامانه مودیان نیاز دارند تا بتوانند امور مالی خود را بدون هیچ مشکلی سروسامان ببخشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهآموزشمحصولاتتماس با ما