سامانه رایگان مودیان مالیاتی 1403

جهت دسترسی به سامانه مودیان مالیاتی رایگان با مراجعه به وب سایت رسمی این سامانه به نشانی p.tax.gov.ir اقدام نمایید. مودیان عزیزی هم که مشمول قانون و آخرین بخشنامه سامانه مودیان میشوند، می بایست برای دریافت گزارش های مالی مربوطه نیز به همین سامانه مراجعه کنند. قابلیت های سامانه مودیان رایگان عبارت است از:

         قابلیت انتخاب فاکتورهای ارسالی
          ارسال مستقیم به سامانه مودیان

زمان استفاده از این برنامه برای ارسال فاکتورهای مالیاتی، فقط 5 دقیقه به طول می انجامد. ابتدا باید به سایت سامانه ارسال فاکتور مالیاتی مراجعه و ثبت نام کنید. سپس در کمتر از یک دقیقه پیامکی با نام کاربری، رمز عبور و لینک ورود به سامانه دریافت خواهید کرد. لینک ارسال شده از طریق پیامک را وارد کنید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک دریافت کرده اید وارد پنل کاربری خود شوید.

پس از ورود به پنل می توانید اطلاعات اقلام و فاکتورها را ثبت کرده و فاکتورها را به سامانه مودیان مالیاتی ارسال نمایید. البته حتی اگر یک بار هم برای تست از این سامانه استفاده کنید، متوجه مزایای ویژه خدمات سامانه مالیات دهندگان رایگان خواهید شد. به این ترتیب استفاده از نرم افزار سامانه مودیان رایگان به شما پیشنهاد می شود.

سامانه رایگان مودیان مالیاتی

آموزش سامانه رایگان مودیان  

برای آموزش صفر تا صد سامانه مودیان مالیاتی رایگان با ما تماس بگیرید

اهمیت سامانه مودیان مالیاتی رایگان

اداره امور مالیاتی کشور سیستم جدیدی را برای سهولت و امنیت پرداخت مالیات توسط مودیان و جلوگیری از فرار مالیاتی ایجاد کرده است. افراد می توانند با مراجعه به این سایت و پوشه مربوطه، به تبادل اطلاعات بین خریداران و فروشندگان و سازمان امور مالیاتی بپردازند. اگر بخواهیم به اهمیت سیستم مودیان برای سیستم ها اشاره کنیم، باید موارد زیر را بیان کنیم:
  • می توانید برای هر مالیات دهنده یک پوشه یا پنل کاربری اختصاص دهید.
  • تبادل موثر اطلاعات بین مودیان مالیاتی و نظام امور مالی کشور.
  • مرجع نهایی ثبت و صدور و استعلام و ارسال صورتحساب های الکترونیکی.
  • امکان اتصال مودیان به این سامانه از طریق هر دستگاه دارای حافظه مالیاتی.
اهمیت سامانه مودیان مالیاتی رایگان
دلایل استفاده از سامانه مودیان

دلایل استفاده از سامانه مودیان

با توجه به اینکه کشور ما از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیست و از طرفی فرار مالیاتی و درآمدهای پنهان در کشور بسیار زیاد است، اگر نظام مالیاتی کارآمدی در کشور اجرا شود، می تواند برای کشورمان چاره اندیشی کند. طراحی و پیاده سازی سیستم پرداخت مالیات یکی از راه های پیاده سازی یک سیستم مالیاتی موثر است. به طور کلی، پیاده سازی و اجرای صحیح سیستم الکترونیکی مالیات دهندگان کشور مزایایی را به همراه خواهد داشت که در زیر به آن اشاره شده است. به همین دلیل استفاده از نرم افزار واسط سامانه مودیان پیشنهاد می گردد.

نرم افزار حسابداری گیتی حساب

مزایای استفاده از سامانه مؤدیان مالیاتی رایگان

  1. با استفاده از این سرویس دیگر نیازی به استفاده از خدمات شرکت های مالیاتی مورد اعتماد نیست.
  2. فرستادن اطلاعات از طریق رمز نرم افزار
  3. کاهش هزینه های سازمان شما
  4. در این سرویس ارسال فاکتور کاملا رایگان و نامحدود است.
  5. امکان پیگیری مستقیم از مودیان بر روی فاکتورهای ارسالی

آپدیت جدید سامانه رایگان مودیان مالیاتی

سامانه مودیان رایگان مالیاتی در سال 1402، طبق قوانین و بخشنامه سامانه مودیان بروز و آپدیت میباشد.

مودیان عزیزی که در این سامانه عضو هستند و صورتحساب های الکترونیکی خود را از این سامانه به سازمان امور مالیات ارسال میکنند دیگر دغدغه جرائم مالیاتی را نخواهند داشت. برای اطلاع از نحوه دریافت توکن سامانه مودیان به اینجا مراجعه کنید.

آپدیت جدید سامانه رایگان مودیان مالیاتی

درخواست دموی رایگان سامانه مودیان

جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست دموی سامانه مودیان تماس حاصل نمایید.

فرآیند ثبت عملیات محاسبه مالیات در سامانه مودیان رایگان

پس از جلسه علنی شورای اسلامی و تصویب ماده 5 لایحه قانون صندوق مکانیزه فروش و راه اندازی سامانه مودیان، فرآیندهای ثبت معاملات و محاسبه مالیات مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج این جلسه، روند ثبت گردش مالی و محاسبه مالیات در نظام مالیاتی به شرح زیر تشریح شد:

  1. فاکتورهای الکترونیکی صادر شده توسط فروشنده در سامانه ثبت می شود. اگر مودی قرار بود با مصرف کننده نهایی معامله کند، مراحل پرداخت مالیات از طریق پایانه فروشگاه انجام می شود.
  2. هنگامی که خریدار مصرف کننده نهایی نیست، فاکتور الکترونیکی به صورت خودکار توسط فروشنده به پوشه کار منتقل می شود.
  3. سیستم در پایان هر دوره بدهی های مالیاتی را محاسبه می کند.
  4. مقامات مالیاتی فقط در موارد ذکر شده در قانون می توانند شرکت کنند. علاوه بر این موارد آن ها حق دخالت در امور افراد درگیر را ندارند.

 

آموزش ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

ثبت نام در سامانه مودیان

چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

سامانه tp.tax.gov.ir یک سامانه است که به وسیله آن، اشخاص مشمول مودیان مالیاتی می توانند جهت ثبت نام و ارسال صورت حساب الکترونیکی و اتصال پایانه فروشگاهی شان به سامانه، اقدام کنند. در قسمت های قبل، با معرفی این سامانه و روش ورود و ثبت نام در آن آشنا شدیم.

یکی از سوالات مهمی که مطرح می شود، این است که چه کسانی باید در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کنند. در این بخش، به این سوال پاسخ خواهیم داد و گروه هایی را که برای ثبت نام و استفاده از نرم افزار سامانه مودیان رایگان و انجام تکالیف آن باید اقدام کنند، مشخص خواهیم کرد.

بند ج ماده 1 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، در مورد اشخاص مشمول این قانون، تعیین می کند:

“همه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و افراد حقوقی موضوع فصل های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات مستقیم مصوب 3/12/1366 با الحاقات و اصلاحات بعدی آن، مشمول این قانون هستند.”

بنابراین، برای ثبت نام در سامانه مودیان tp.tax.gov.ir، دو گروه از اشخاص مشمول مودیان مالیاتی باید اقدام کنند. این دو گروه عبارتند از:

  1. کلیه اشخاص حقیقی صاحبان مشاغل: این شامل تمام افرادی است که در صنعت و تجارت فعالیت می کنند، بدون توجه به اینکه آیا مشاغل آن ها صنفی یا غیرصنفی است.
  2. کلیه اشخاص حقوقی: شامل شرکت های تجاری و سایر اشخاص حقوقی غیر تجاری است که درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی خود را دارند.

فعال سازی کارت خوان در سامانه به صورت آنلاین انجام می شود و از طریق درگاه ملی خدمات مالیات صورت می گیرد. برای این اقدام، نیازی به ارائه مدارک و پرداخت هزینه ندارید.

آموزش دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی و گواهی امضای دیجیتال از طریق فایل CSR

ثبت صورت حساب در سیستم به چه معناست؟

بر اساس ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، سازمان مالیاتی کشور موظف است برای تسهیل در محاسبه مالیات، توسط اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل، فاکتورهای عملیاتی خود را در سامانه ثبت کنند. برای ثبت فاکتور در سامانه مودیان 100 درصد رایگان، افراد می توانند در قسمت درج معامله ادواری اقدام کنند و صورتحساب در فایل کار ذخیره می شود.

نکته ای که باید در این بخش به خاطر بسپارید این مورد است که هنگام ثبت فاکتور در سامانه مودیان مالیاتی باید دقت کافی را داشته باشید و کلیه اطلاعات فاکتور اعم از شماره فاکتور، کد اقتصادی، شماره شناسایی کشور، شماره ثبت، کد رهگیری، آدرس و شماره تماس خریدار و فروشنده را وارد نمایید. زیرا پس از ثبت فاکتور در سامانه مودیان، امکان تغییر و ویرایش آن وجود ندارد.

نتیجه گیری نهایی

با توجه به لزوم استفاده مودیان و صاحبان مشاغل از سامانه مودیان رایگان جهت ارسال صورتحساب، ثبت نام در سامانه مودیان قابل تعویق نمی باشد. مودیان مالیاتی باید صورتحساب خود را به صورت مستقیم و یا با کمک کمیسیون مالیاتی در این سامانه ارسال کنند.

با توجه به نگرانی مدیریت در خصوص ارسال صورتحساب مالیاتی توسط سامانه مودیان کشور به صورت رایگان، مجموعه گیتی حساب پلتفرمی را برای ارائه راهکار سفارشی برای ارسال صورتحساب مالیاتی به مودیان معرفی کرده است. از طرفی برای استفاده از این سامانه، افراد باید از نرم افزار حسابداری استفاده کنند. سرویس مالیات دهندگان برای ارسال صورت حساب و پرداخت ها به سامانه جدید پرداخت مالیات طراحی شده است. اگر در مورد این سرویس یا نحوه دسترسی به سیستم پرداخت مالیات رایگان سوالی دارید، ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول

در مورد حد نصاب مبلغ صدور فاکتور فروش، قوانین و مقررات ممکن است در هر کشور و منطقه متفاوت باشد. به طور کلی، در بسیاری از کشورها، شرکت‌ها باید فروش خود را با صدور فاکتور ثبت کنند، اما حد نصاب مبلغی که باید برای صدور فاکتور در نظر گرفته شود ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال، در برخی کشورها مانند ایران، حد نصاب مبلغ صدور فاکتور فروش توسط شرکت‌ها برابر با ۲۵۰ هزار تومان است. با این حال، در سایر کشورها مانند ایالات متحده، هیچ حد نصاب مشخصی برای صدور فاکتور فروش وجود ندارد و شرکت‌ها باید تمامی فروش خود را با صدور فاکتور ثبت کنند.

به هر حال، برای دقیق‌تر دانستن قوانین و مقررات مربوط به صدور فاکتور فروش در منطقه خود، به سازمان‌های مالی و حسابداری محلی خود مراجعه کنید

صدور صورتحساب الکترونیکی در ایران به صورت زیر انجام می‌شود:

شماره‌گذاری صورتحساب: قبل از هر چیز، باید یک شماره‌ی منحصربه‌فرد به هر صورتحساب اختصاص داده شود.
تعیین نوع فاکتور: باید مشخص کنید که صورتحساب شما جزء فاکتورهای خرید یا فروش محسوب می‌شود.
وارد کردن اطلاعات صورتحساب: شامل نام و آدرس شرکت، شماره مالیاتی، تاریخ صدور و سایر جزئیات است.
اضافه کردن محصولات / خدمات: باید جزئیات محصولات یا خدمات ارائه شده را به همراه قیمت و تعداد آنها در صورتحساب وارد کنید.
محاسبه مالیات: باید مبلغ مالیات ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) را بر اساس قوانین مالیاتی محاسبه کنید.
جمع بندی: پس از اضافه کردن تمام جزئیات صورتحساب، باید مجموع فاکتور را محاسبه کنید و در انتها شماره حساب و شرایط پرداخت را ارائه دهید.
صدور: در نهایت، صورتحساب الکترونیکی خود را با استفاده از یک نرم‌افزار صدور صورتحساب الکترونیکی به همراه فایل XML یا JSON مناسب ارسال کنید.

سامانه مودیان، یک سامانه آنلاین برای پرداخت وجوه به صورت الکترونیکی است که توسط شرکت ملی پرداخت الکترونیک ایران (شبا) راه اندازی شده است. ثبت صورتحساب در این سامانه به معنای ثبت فاکتورها و صورتحساب‌های خرید و فروش در سامانه است. با ثبت صورتحساب در این سامانه و استفاده از نرم افزار سامانه مودیان رایگان، شما می‌توانید از امکانات مختلفی نظیر پرداخت آنلاین، صدور فاکتور الکترونیکی و انجام عملیات مالی مرتبط با حساب خود در سامانه بهره‌مند شوید. البته ثبت صورتحساب در این سامانه رایگان است و هیچ هزینه‌ای بابت آن متقبل نمی‌شوید.

سامانه مودیان مالیاتی یا همان سامانه ثبت نام مشمولین مالیاتی، برای افرادی که دارای شناسه ملی هستند و دارای درآمدی است که مشمول مالیات است، الزامی می‌باشد. به عبارت دیگر، افرادی که دارای درآمد حقوقی، حقوقی – مستمری، حقوقی – پورسانت، حقوقی – روزانه، حقوقی – بن‌کارت، حقوقی – قراردادی و … هستند، باید در این سامانه ثبت نام کنند. همچنین افرادی که فعالیت اقتصادی خود را با شخص حقوقی و یا شرکت‌های تجاری انجام می‌دهند نیز باید ثبت نام کنند.

بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی، باید منتظر دریافت گواهی ثبت نام باشید. برای دریافت گواهی ثبت نام، ابتدا باید به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.tax.gov.ir مراجعه کنید. سپس در قسمت “ثبت‌نام مشمولان”، شماره ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و به حساب کاربری خود وارد شوید.

در صفحه حساب کاربری خود، بخشی به نام “گواهی ثبت‌نام” وجود دارد. برای دریافت گواهی ثبت نام، باید از این بخش استفاده کنید. پس از ورود به بخش گواهی ثبت نام، می‌توانید گواهی ثبت نام خود را با فرمت PDF دریافت کنید و آن را برای استفاده در موارد مختلف چاپ کنید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین و با استفاده از کد پیگیری موجود در گواهی، اعتبار گواهی ثبت نام خود را نیز بررسی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهآموزشمحصولاتتماس با ما