نحوه دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان

نحوه دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان

دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان


پس از ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی توسط نرم افزار واسط سامانه مودیان گیتی حساب، دغدیه ای که شامل حال مودیان شده است نحوه دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان و کلید عمومی و CSR رمز هایی هستند که در طول روند استفاده از سامانه و در ابتدای راه به آنها نیاز دارند.

کلید خصوصی، به کلید مخفی گفته میشود که توسط هر دو طرف، یعنی فرستنده و گیرنده، برای تکنیک رمزگذاری یا رمزگشایی استفاده میگردد. فرستنده باید کلید مخفی و الگوریتم رمزگذاری را تنها برای رمزگذاری استفاده نماید، در حالی که برای رمزگشایی، گیرنده از این کلید و الگوریتم رمزگشایی استفاده می کند.

کلید عمومی، یک نوع کلید دیگر برای رمز گزاری میباشد که قبل از ارسال داده ها به سروری که گواهی در آن نصب شده است استفاده می شود. برای هر کاربر اینترنتی که اطلاعاتی را در یک سایت ایمن شده توسط گواهی ارسال می کند، ارسال می شود، کد CSR همراه با کلید خصوصی تولید می شود.

(CSR) یا گواهی امضاء دیجیتال، که همان گواهی  دریافت کلید عمومی هم نام دارد، حاوی کلید عمومی، اطلاعات صاحب کلید، تاریخ انقضا و امضای دیجیتال صادرکننده گواهی است. گواهی دیجیتال توسط سازمانی که امکان ارائه امضای دیجیتال را فراهم می‌کند، صادر می‌شود.

پس از اینکه در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام شما انجام گردید، میبایست نسبت به دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان و عمومی اقدام فرمایید. جهت دریافت این کلید ها نرم افزارهایی در بازار عرضه شده است که میتوانید با یک سرچ ساده در اینترنت به آنها دست پیدا کنید. روش دوم دریافت کلید از سامانه مودیان میباشد که در ادامه به آموزش آن میپردازیم.

درخواست دموی رایگان سامانه مودیان

جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست دموی سامانه مودیان تماس حاصل نمایید.

کلیدهای اختصاصی، عمومی و CSR در سامانه مودیان مالیاتی

آیا می دانید کلید اختصاصی چیست و چگونه می توان برای دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان اقدام نمود؟ دریافت کد یکتای مالیاتی و همچنین ارسال صورت حساب در سامانه مودیان رایگان مالیاتی نیاز به دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان و به همراه کلیدهای عمومی و CSR دارید. علاوه بر این همه مودیان مالیاتی بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی موظف اند صورت حساب های خود را توسط امضای الکترونیکی، کارپوشه و کد یکتای خود به سامانه ارسال کنند.

ساخت این کلیدها کاری سخت بوده و نیاز به زمان دارد اما نباید نگران شوید شما می توانید برای این کار از نرم افزارهای خاصی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد کلید خصوصی و نحوه دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان مطالب مفیدی ارائه دهیم.

دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان

نحوه دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان

 

                                                          جهت اطلاع از قوانین سامانه مودیان اینجا را کلیک نمایید

کلیدهای خصوصی و عمومی

استفاده از یک جفت کلید عمومی و خصوصی سامانه مودیان به منظور ارتباط داده ها به شیوه ای امن از روش های رمزگذاری است. از کلید عمومی برای تبدیل متن ساده به متن رمزگذاری شده استفاده می شود و کلید خصوصی نیز به منظور رمزگشایی و خواندن متن رمزگذاری به کار می رود.

همان طور که از نام این کلیدها پیدا است دریافت کلید عمومی سامانه مودیان به عموم ارائه می گردد ولی کلید خصوصی تنها در اختیار گیرنده پیام قرار داده می شود.

کلید خصوصی در سامانه مودیان مالیاتی

نحوه دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان کار سختی است ولی با صرف کمی زمان می توانید آن را دریافت کنید. اما قبل از هر کاری بهتر است اطلاعات خود را در مورد آن افزایش دهیم. کلید خصوصی را می توان کلیدی مخفی دانست که با استفاده از تکنیک های رمزگذاری و همچنین رمزگشایی برای گیرنده و فرستنده قابل درک خواهد بود.

مکانیسم کار به این شکل است که نخست فرستنده پیام با استفاده از الگوریتم رمزگذاری و کلیدهای مخفی، پیام را رمزگذاری می کند. این در حالی است که گیرنده پیام با الگوریتم رمزگشایی و استفاده از کلید مخفی، پیام را برای خواندن رمزگشایی می کند. لازم به ذکر است که الگوریتم رمزگشایی دقیقا عکس الگوریتم رمزگذاری خواهد بود.

در مورد نحوه دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان نیز می توانید نرم افزارهایی را که در این خصوص تهیه شده اند را دانلود و با استفاده از آنها کلید خصوصی خود را بسازید.

کلید خصوصی سامانه مودیان

چگونگی دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان

به منظور دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان باید وارد سامانه مودیان مالیاتی شوید. سپس از منوی سامانه مودیان بر روی گزینه صدور دریافت کلید عمومی سامانه مودیان، خصوصی و CSR کلیک کنید. در اینجا باید یادآوری کنیم که قبل از اقدام به دریافت این کلیدها لازم است در سامانه ثبت نام و نسبت به ساخت پنل کاربری خود اقدام کنید.

در این مرحله پس از ورود به پنل کاربری خود می توانید نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده اقدام کنید. و در ادامه نام شرکت حقیقی و یا حقوقی به انگلیسی و فارسی، شناسه ملی شرکت و در نهایت آدرس ایمیل را وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه صدور کلیک کنید تا سامانه سه کلید در اختیار شما قرار دهد.

توجه داشته باشید که این سه کلید ( کلید خصوصی، عمومی و CSR ) هم زمان با یکدیگر دریافت می شوند و هم زمان با یکدیگر نیز به کار می روند. کلید خصوصی برای نرم افزار حسابداری و یا همان نرم افزار واسط سامانه مودیان مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه بخوانید: نحوه دریافت توکن سامانه مودیان مالیاتی

کاربرد کلیدهای عمومی و خصوصی

رمزنگاری و رمزگشایی: یکی از کاربردهای اصلی کلید عمومی در رمزنگاری اطلاعات است. اطلاعات با استفاده از کلید عمومی رمزگذاری می‌شوند و تنها با استفاده از کلید خصوصی متناظر آنها می‌توانند رمزگشایی شوند. این فرآیند تضمین می‌کند که فقط فردی که دارای کلید خصوصی است، بتواند اطلاعات را مشاهده کند.
امضای دیجیتال: کلید عمومی به عنوان یک ابزار برای ایجاد امضای دیجیتال نیز به کار می‌رود. با استفاده از کلید خصوصی، فرد می‌تواند اطلاعاتی را امضا کند و سپس دیگران با استفاده از دریافت کلید عمومی سامانه مودیان او را تأیید کنند که اطلاعات از او به دست آمده است.
تأیید هویت: کلید عمومی به عنوان یک ابزار برای تأیید هویت فردی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرد می‌تواند اطلاعاتی را با استفاده از کلید خصوصی امضا کرده و این امضا به عنوان یک نشانگر اعتبار برای هویت او استفاده شود.
ایمنی ارتباطات اینترنتی: در ارتباطات اینترنتی، کلید عمومی معمولاً برای رمزنگاری ترافیک داده‌ها و تضمین امنیت اطلاعات در ارسال و دریافت از طریق اینترنت به کار می‌رود.
کلید عمومی در امنیت اطلاعات و ارتباطات بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات حساس افراد و سازمان‌ها دارد.

 

درخواست دمو

 

کلام پایانی

مودیان مالیاتی باید صورت حساب های خود را در سامانه مودیان به صورت الکترونیکی ارسال کنند. برای این منظور لازم است امنیت سامانه تامین و از آن اطمینان پیدا کرد. برای این منظور کار پوشه ای برای هر کدام از مودیان در سامانه در نظر گرفته می شود تا مودی بتواند تمام مکاتبات خود را که با ابلاغیه ها، صورت حساب های خرید و فروش و … مرتبط است را از طریق آن انجام دهد.

در صورتی که در صورت حساب های ارائه شده اشکالی دیده شود و یا حتی توسط هکرها از آنها سوء استفاده گردد، جرم محسوب می گردد. چنین جرایمی بر اساس آخرین بخشنامه سامانه مودیان و قانون پایانه های فروشگاهی، مشمول جرایم مالیاتی بوده و رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان مالیاتی کشور خواهد بود. برای جلوگیری از بروز چنین جرایمی لازم است کلیدهای اختصاصی، عمومی و CSR توسط شخص مودی و به صورت کاملا محرمانه ساخته شوند. پس از دریافت کلید خصوصی برای سامانه مودیان نیز نباید آن را در اختیار افراد دیگر قرار دهید تا از آن سوء استفاده نشود. از طرفی برای اینکه بتوانید از این سامانه استفاده کنید، باید نسبت به بکارگیری نرم افزار حسابداری اقدام کنید تا بتوانید کلیه اقدامات مربوط به کلیدهای خصوصی و عمومی را انجام دهید.

2 دیدگاه

  • واقعا که
    سرچ زدم نحوه دریافت کلید خصوصی
    شما میگین باید از برید بگیرید
    خب اینو که خودمم میدونم
    خسته نباشید با این همه اطلاعات

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز. ممنون که گیتی حساب رو انتخاب کردید، برای کسب اطلاعات درباره نحوه دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان با شماره 09304177984 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهآموزشمحصولاتتماس با ما