دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان * شناسه کالا و خدمات

دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان

مراحل دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان


دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان از مواردی است که برای تمام مودیان لازم و ضروری است. افرادی که نیاز به ارسال صورت حساب الکترونیکی به سامانه مودیان دارند باید با چگونگی دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان آشنا شوند. این در حالی است که این مساله بسیاری از مودیان را با سردرگمی مواجه کرده است. برای رفع این ابهامات ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

با توجه به الزاماتی که برای دریافت شناسه کالا و خدمت در سامانه وجود دارد بهتر است مودیان برای دریافت و استفاده از آن به حالت اختصاصی اقدام کنند. اما با این حال برای تسریع در فرایند صدور صورت حساب الکترونیکی در مراحل اولیه، امکانی فراهم شده است تا بتوان از شناسه خدمت و کالا به حالت عمومی نیز استفاده کرد.

بنابراین در صورتی که مودیان بنا به هر دلیلی نتوانند شناسه اختصاصی اخذ و از آن استفاده کنند می توانند در صورت حساب خود از شناسه عمومی استفاده کنند.

شناسه کالا و خدمات

شناسه کالا و خدمات کدی 13 رقمی است که مرجع صادرکننده آن سازمان صنعت، معدن و تجارت است. افرادی که باید نسبت به صدور صورت حساب الکترونیکی اقدام کنند، باید این شناسه را داشته باشند. در ادامه باید اضافه کنیم که شناسه کالا و خدمات متشکل از دو بخش به حالت اختصاصی و عمومی است.

این کدهای یکتا که به کالا و خدمات اختصاص می یابند علاوه بر کالاها و خدمات داخلی کشور قابل ارائه برای کالاها و خدمات وارداتی نیز می باشند. بر اساس مقررات موجود در این رابطه و با توجه به توافقاتی که با وزارت اقتصاد و دارایی انجام گرفته، در مورد اجرای قانون پایانه های فروشگاهی سازمان صمت تنها مرجع ارائه دهنده شناسه کالا و خدمات در سامانه مودیان است.

در حالت کلی برای دریافت شناسه عمومی کالا می توانید آن را با استفاده از فایل اکسل stuffed.tax.gov.ir شناسایی کنید. در مورد شناسه کالای اختصاصی نیز می توان آن را از طریق سایت ntsw.ir پیگیری کنید. سامانه portal.gs1-ir.org نیز می تواند در خصوص شناسایی شناسه خدمات اختصاصی و عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

مراحل دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان

دریافت شناسه خدمت سامانه مودیان مالیاتی

شناسه خدمت در سامانه مودیان

در مورد شناسه خدمت استفاده و اخذ شناسه خدمت اختصاصی در اولویت قرار دارد. لازم به یادآوری است که گرفتن شناسه خدمت و همچنین بهره برداری و استفاده از آن به منظور صدور صورت حساب الکترونیکی خدمات برای تمامی مودیان لازم و ضروری است.

درست است که اولویت اول اخذ شناسه خدمت اختصاصی است ولی با این حال در سامانه رایگان مودیان، امکانی برای اخذ شناسه عمومی نیز در نظر گرفته شده است. بر همین اساس اتحادیه ها، انجمن ها و دیگر تشکل ها می توانند به منظور دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان به حالت عمومی و به نمایندگی از سوی اعضاء اقدام نمایند. این تشکل ها می توانند برای ثبت صورت حساب الکترونیکی، شناسه خدمت عمومی دریافت شده را به اعضاء انجمن خود ارائه دهند.

درخواست دموی رایگان سامانه مودیان

جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست دموی سامانه مودیان تماس حاصل نمایید.

شناسه خدمت عمومی چیست؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم برای اخذ شناسه خدمات عمومی می توانید به آدرس stuffid.tax.gov.ir مراجعه کنید. اما باید اشاره کنیم که در این سایت فهرست شناسه خدمت عمومی به صورت خیلی محدودتری در اختیار مودیان قرار گرفته است.

به همین دلیل بیشتر افرادی که خدمات ارائه می دهند از روی ناچاری، مجبور به گرفتن شناسه خدمت اختصاصی می شوند. در حقیقت در اغلب مواقع استفاده از شناسه خدمت اختصاصی اختیاری نبوده و به اجبار انجام می گیرد.

شناسه خدمت اختصاصی چیست؟

بر اساس آمار بیشتر مودیان موفق به پیدا کردن شناسه خدمت عمومی که با کسب و کارشان مرتبط باشد نیستند. و به همین دلیل بالاجبار شناسه خدمت اختصاصی برای کسب و کار خود ارائه می کنند. در صورتی که شما نیز از کاربران نرم افزار سامانه مودیان هستید که به دنبال اخذ شناسه خدمت هستید، توصیه می کنیم برای دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان از شناسه اختصاصی استفاده کنید.

بهتر است قید جستجو در بین شناسه های عمومی را که منقضی شده اند و ربطی هم به کسب و کار شما ندارند را بزنید. چرا که این کارها نمی توانند شما را به نتیجه مورد نظرتان برسانند.

دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان مالیاتی

دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان

دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان از چه طریقی میسر است؟

با توجه به مقررات و قوانین موجود و توافقاتی که با وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفته، وزارت صمت تنها مرجع رسیدگی و ارائه شناسه خدمات و کالا به شمار می آید.

دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان چه مراحلی دارد؟

مودیانی که صلاحیت وارد کننده و یا تولید کننده را دارند می توانند برای اخذ شناسه کالا مراحل زیر را طی کنند:

  1. نخست بایستی به آدرس اینترنتی ntsw.ir سامانه جامع تجارت وارد شوید.
  2. سپس در این سامانه ثبت نام نموده و نام کاربری و همچنین رمز عبور دریافت کنید.
  3. در این مرحله باید اطلاعات درخواست شده را تکمیل و نقش تجاری دریافت کنید.
  4. در مرحله پایانی لازم است شناسه کالا را چه برای کالای داخلی و چه کالای وارداتی دریافت کنید.

درخواست دمو

چگونگی استعلام و دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان

مراحل دریافت این شناسه چه به صورت اختصاصی و چه به صورت عمومی یکسان است. تنها وجه تمایز این دو در این است که برای مراحل دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان به حالت اختصاصی لازم است مودی که خدمت را ارائه می دهد خود شخصا اقدام نماید. در صورتی که در شناسه خدمت عمومی تشکل ها و اعضاء آنها می توانند مسئولیت دریافت شناسه خدمت را بر عهده بگیرند.

در ادامه بخوانید:

نحوه دریافت امضای الکترونیکی سامانه مودیان
کلید خصوصی سامانه مودیان

جمع بندی

شناسه خدمت در سامانه مودیان کدی یکتا است که به منظور رهگیری صورت حساب های الکترونیکی مودیان کالا و خدمات ارائه شده در سطح کشور ارائه می گردد. با توجه به اعلام سازمان مالیاتی کشور، بسیاری از افرادی که صاحب کسب و کار هستند موظف به صدور صورت حساب الکترونیکی می باشند. اما باید اضافه کنیم که دریافت این شناسه و همچنین صدور صورت حساب الکترونیکی تنها بخشی از وظایف مالیاتی است که بر عهده مودیان قرار دارد. در برخی موارد خرید نرم افزار حسابداری می تواند در این موارد به شما کمک کند.

مودیان محترم وظایف بسیاری در این خصوص دارند که باید آنها را در مهلت تعیین شده انجام دهند تا مشمول جریمه های سنگین نشوند. دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان چالشی است که در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و کاربران سامانه مودیان قرار دارد. و صاحبان کسب و کار را گاها با سردرگمی هایی مواجه نموده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهآموزشمحصولاتتماس با ما